Nu tar jag förväl av den gamla Kristin och hälsar den nya välkommen

Det är snart nyår, vilket innebär en hel radda med löften. Jag har aldrig någonsin kunnat komma på ett bättre löfte, än att leva livet - fram tills detta året. Detta året, sätter jag lite press på mig själv. Och jag börjar redan här och nu.
Efter läkarbesöket imorse, kom posten. Ännu ett spännande brev låg nerslängt på min dörrmatta. Denna gången, var det ifrån Patent och registreringsverket. Min ansökan om att byta efternamn har beviljats. Mitt namn är inte längre Assarsson, utan istället Eriksdotter (med inspiration från min kära pappa). Så glöm allt vad Assarsson är och kom istället ihåg Eriksdotter.
Ett namn värt att minnas.
Med nytt efternamn, börjar en ny fas i mitt liv. För detta efternamnet, vill jag bära med stolhet och inte skam. Så det är slut med allt trams, livet börjar idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0