Kanelbulle-dagen ska bara firas.

Det doftar nybakade kanelbullar och nybryggt kaffe i min lägenhet.
Idag, är det en bra dag.

Sakta men säkert förvandlas min ungkarlslya till en flott takvåning i NYC. Jag börjar bli lite smått stolt över det jag och min mor har åstakommit, helt med egna händer. (det kommer senare komma upp bilder, för och efter där ni förhoppningsvis får samma chock som jag).
Men livet kretsar (tyvärr) inte runt min lägenhet, utan snarare runt skolan. Och vad gör jag? Ja, pluggar vetifan om jag gör. Imorgon ska jag tillbaka ut på praktiken för att leka lärare i en vecka till. Sen, är det tillbaka till högskolan då schemat kommer vara fullspäckat med tentor.

Helgen har varit lugn och skön, mycket pga vädret. Har liksom inte orkat att ta mig ut i blåst och regn i mina fina fest-skor. Så jag sparar mig till nästa helg istället. För då jävlar, då smäller det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0