Power till Rosa Power och en extra louge till han som byggde Malmö Arena. Bra gjort!



Just nu på tv3 är det Rosa-bandet galan och jag sitter som klistrad, i hopp om att de når sitt mål på 50 miljoner kronor till forskningen.

Det är helt otroligt, vad ett samhälle kan åstakomma, när vi alla jobbar tillsammans. Tänk om alla problem hade kunnat lösas genom en stor gala. Tänk om vi alla hade kunnat vara så generösa fler dagar på året, än idag och julafton. Då tror jag vi hade haft en vacker framtid framför oss.

Jag tänker bidra till en bättre värld här och nu.
Delar av mig tvivlar på att jag kan, delar av mig vill inte, men de flesta delar av min kropp har längtat efter denna dagen. Ja, nu slutar jag upp med pinnarna.
Jag har ca 10 kvar, och det blir mina tio sista.

De pengar jag sparar, de ska in på ett konto, ett sparkonto. Och det i sin tur, ska användas till något av värdighet. Nej! Inte en ny jacka, och inga nya skor. Utan snarare, något som kan bringa lycka till fler människor än mig.

Ja, det är mitt bidrag till cancerforskningen. Ett mindre fall att ta hand om och leenden som förlänger livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0