Måste jag verkligen?

Tänk om jag bara skulle släppa allting, skita fullständigt i båda mina jobb, mina vänner och min familj. Skola, hus, räkningar och matbehov. Tänk om jag bara skulle ta mina pengar och åka härifrån. Undra vad som hade hänt. Kanske hade man haft turen att hitta något nytt och spännande. Kanske hade man hamnat på red light district i amsterdam. Kanske hade man gift sig rikt och aldrig behövt lyfta ett finger igen. Men mest troligt hade ändå varit att man, om man har tur, hittat ett nytt jobb, nya vänner, annat hem med andra kostnader. Människan är som en hamster i en gigantisk bur. Det kvittar vart vi tar vägen eller vad vi än gör, hur långt vi än går eller springer - så hamnar vi i ett hamsterhjul, som snurrar runt, runt och runt.

Så jag antar att jag måste göra mina måsten, annars kommer det bara nya måsten som måste göras.
Det kommer bli en lång dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0