Fredagen är ÄNTLIGEN här!

Det är knappast så att jag har planer för kvällen, men av ren erfarenhet vet jag att det inte brukar göra något. Det dyker alltid upp nåt litet som kan underhålla mig, såhär en grå fredag.

Jag håller på att storstäda lägenheten och jag kan stolt säga att min garderob faktiskt ser ut som en riktig garderob numera istället för ett sopinkast. Blir så inspirerad när jag öppnar dörren! Underbart. Dessutom är badrummet snyggare än någonsin och det kommer även vardagsrummet bli. För imorgon kommer Therese och då ska det fan vara rent här hemma.
Förutom städning står det "ta körkortsbild" på schemat. Så om en liten stund ska kläderna på och jag ska bege mig ut i ruskvädret för att vandra ner till fotoautomaten. J kommer också vara med och vittna detta ögonblick. Tanken är dessutom att jag ska bort till Sommarlust för att hämta ut mina grammatikböcker (inte lika exalterande) men frågan är om jag kommer ha ork till att göra det.

Gårdagens snöstorm har gjort gatorna vita igen och än en gång ifrågasätter jag våren. Tror vi är på väg in i en istid! Eller mja... Nåt sånt.

Oavsett vad, finns det inget jag kan göra för att förändra vädret just nu, mer än att försöka njuta av livet ändå. Här kommer fem tips från mig, till dig, för att inspirera till en lyckad helg trots vintern som aldrig tycks lämna oss,

1. Tänd ljus! Det finns inget mysigare än en lägenhet/rum med massa levande ljus. Dessutom, värmer det.
2. Istället för att ta på den där riktigt fula vinterjackan, kör "lager på lager" tekniken och insitera på att använda skinnjackan.
3. Laga god mat och ha alltid någon slags efterrätt i närheten. För när ångesten är som störst hjälper socker och choklad som mest.
4. Ring till någon du verkligen håller av och prata om hur roligt det kommer bli i sommar - låt dig inspireras!
5. Sist men inte minst, tycker jag att vi alla borde hälla kokande vatten på snön så den smälter.

Ha nu en riktigt skön fredag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0