Så vänder vi på steken!

Med en riktigt dålig start på dagen, trodde jag aldrig jag skulle kunna vända på min otur. Men skenet, det bedrar. Efter en givande dag i skolan, gick jag vidare till biblioteket, fick läst igenom lite phonetics för att sedan gå hemåt och tugga goda mackor. MUMS! Johanna dök senare upp, vi firade hennes as snygga frisyr (JA, jag menar det verkligen), med choklad och för min del kaffe. Sedan packades väskan med bikini och handduk för att vid nio inta Tivoli badets bassänger.
Det blev totalt 30 längor med bastu som avslut.



Jag känner mig en aning mer peppad på livet och sakta men säkert inser jag att livet behöver inte så mycket drama för att vara värt att leva. Med motion på schemat nästan varje dag, plugg på mitt nya favvo ställe (bibblan - och NEJ, jag trodde aldrig jag skulle säga det) och fest på Grand på fredagar med gratis inträde - börjar jag gilla mitt kära studentliv. Och imorgon, fortsätter livet med en heldag på biblioteket tillsammans med Joel.

Det känns, för första gången på länge som att jag faktiskt kommer någonstans. Att jag gör något, mer än för nöjets skull. Det börjar kännas, att jag faktiskt har börjat en framtid - och det känns jävligt bra. Att plandera för imorgon, är kanske inte så dumt trots allt? Även om jag fortfarande älskar att leva för dagen, ger mig mina framtidsvisioner en helt annan satisfaction.

För jag ska faktiskt bli VÄRLDENS BÄSTA ENGELSKLÄRARE.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0