Så är man tillbaka i pluggets värld.

Vilken normalt funtad människa sitter uppe till klockan två på natten för att spela ett wannabe uno spel?! Jo, för det gör jag och mina två ekonomer. Stackars Marika vann inte en enda gång. Men som tröst, säger man trots allt att otur i spel innebär tur i kärlek. Och du har ju trots allt ditt bröllop planerat, inte sant?

Idag vaknade jag vid åtta av ännu en mardröm. Som vanligt handlade den om världens undergång och jag minns hur jag bad och bönade om att jag inte ville dö. Jag har hört att upprepade mardrömmar är undermedveten stress över något? Nåja... Jag somnade om och sov gott tills klockan blev elva. Dags för dagens planering att sätta igång. Idag står det plugg, tvätt och mys på schemat. Mest plugg såklart. Har en hel del som borde göras. Och jag blir ju faktiskt betald för att studera 8 timmar om dagen. Så vafan, ett heltids jobb har väl ingen dött av?
Ska verkligen ta efter Giulias exempel och försöka plugga i åtta timmar varje dag. Tänka sig om man klarar det. Då kanske jag skulle kunna somna med ro i kroppen.

Vi får väl se hur det går med den saken.
Nu ska jag ner och hämta min tvätt och fortsätta mitt eviga skrivande om läxor och pedagogisk grundsyn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0