Hektiska dagar som denna existerar tydligen i K-staden också

Jag som trodde jag flyttade ifrån storstadsstressen. Yeah right, den går att hitta här också, bevisligen. Dagen har varit fullproppad med "to-dos". Först, blev det en morgonpromenad i det strålande solskenet, sen fruskost tillsammans med alla papper som skulle läsas igenom inför moment numero 2 i skolan. Shit, vad jag ska hinna läsa bok, på bok, på bok! Galet? Ja. Direkt efter det, var det dags att mejla ut information om mig själv till alla möjliga skolor runt om i Malmö i hopp om att någon ska nappa på att ha mig som sommarvikarie! Än sålänge, no luck. Nåååja. Next thing on the list was, Rewa! Det blev fika, promenad och uppvisning av lägenhet. När hon skulle återvända till M-town följde jag henne ner mot stan, så jag kunde växla pengar (har nu officielt 150 danska i plånboken, niiiice), fylla på jojo-kortet (så jag inte står på stationen på lördag utan money till biljett) och växla 100-lappen som jag sparat in till tior. Jag ska nämligen sola, för första gången detta året. Sen, direkt hem, tvätta, laga mat, städa, skriva mejl till mina lärare, beställa böcker och nu - ner till tvättstugan, vika tvätten, byta lakan och vandra bort till solariumet. Vacker, gyllenbrun hud - åh vad jag saknat dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0