Sverige, när ska ni fatta?!

Dansgolvet är INTE en studsmatta att hoppa omkring på, det är inte heller en boxarring där man måste slå motståndaren och det är VERKLIGEN inget jävla zoo för apor. Ni har fått det hela om bakfoten. Dansgolvet, det är ett ställe där man ska få försvinna in i the world of rythm. Det är den platsen, själen ska få flyga och stressen dunsta bort. Dansgolvet är där man ska trivas som bäst. Banken får därmed betyg Underkänt. Fast okej, musiken var bra och det var tryck på folket därinne. Men långt ifrån tillräckligt med plats och långt ifrån tillräckligt med respekt.

Jag protesterade genom att sätta mig ner och glo i slutet, efter att mina armar blivit sönderslagna och tårna ihjäl trampade. Men inte ens på fucking soffan var man ju trygg! Öl, spya, cider? Vad det än var, fick jag det över mig, och då menar jag ÖVER MIG vilket var bokstavligt talat pricken över i:et. Vid det tillfället kunde jag inte tänka på annat än mitt älskade IN i mitt saknade Danmark.

Och jag fattar fortfarande inte varför jag flyttade hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0