Tentaångest. Its what i do best

Jag har fått pluggat lite idag - mer än vad jag trodde jag skulle få gjort. Nu är jag på det där stadiet, då man inser hur lite man egentligen vet om ämnet. Många gånger, räcker det att man når till just det stadiet för att uppnå godkänt. Men tyvärr är jag inte på gymnasienivå längre. Det krävs lite mer på högskolan och jag är officiellt körd.
Fast så får man faktiskt inte lov att säga. Rent psykiskt måste man vara bestämd på att klara det. Rent psykiskt, måste man tro att man kan allt, vet allt och är bäst. Annars går det inte oavsett hur mycket man än vet. Sen måste man tänka sig att den som rättar tentan, är dum i huvudet och vet inte ett piss om någonting - så att man alltid överanalyserar allt.
Förhoppningsvis räcker mina kunskaper och psykologiska tricks till över gränsen. Annars blir det omtenta för första gången. Och på grund av att jag varit sjuk. Vad i helvete.... Kunde det inte berott på att jag festat för hårt? Eller varit upptagen med norrmannen? Eller whatever! Något kul! Men nej, nu sumpar jag tentan över att jag legat i min säng och sovit bort fyra dagar. GREAT.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0