Nu mår man som man förtjänar

Ja, klockan den ringde klockan sju. Jag lyckades, med nöd och näppe komma upp vid kvart i åtta. 45 minuter senare. På med mjukis, upp med håret och tugga tugga macka. Hela min värld, ja den snurrade. Tror jag fortfarande var berusad, ouch.
Väl i skolan, sitter spyan i halsen och huvudvärken dunkar. Min Monster, nej den kunde jag verkligen inte få ner. Så efter det längsta seminariet i mitt liv (som jag dessutom inte minns mycket av) bestämde jag mig för att gå hem. För att sitta i skolan, fortfarande packad kändes inte lyckad. Och jag tror heller inte det var så populärt. Spritdoften tog över klassrummet.
Men kul hade jag igår iaf. Och det var rätt imponerande, att jag lyckades hitta hem.

4 timmars sömn senare, sitter jag här och glor in i kylskåpet, bokstavligt talat. Orkar inte röra mig, orkar ingenting - även om jag har så himla mycket, jag borde göra. Men idag, tror jag att jag tar en paus från vuxenlivet. Idag, ska jag få lov att vara tonåring.

Senare, framemot kvällen ska jag plugga hade jag tänkt mig. Har en hel skollag att lära mig, och en jävla massa pedagogiska vetenskapsteorier. När jag väl är klar med det, tänker jag njuta av en lååååång natts sömn i min ensamhet. Låter rätt härligt, inte sant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0