Andra advent and im lovin it

Det bästa med vintern är julen. Skit samma om det inte snöar, eller om det är allt för kallt ute. Det gör ingenting att det är mörkt innan man hunnit hem från skolan och inte gör det heller något, att det enda ljus man får på morgonen, när väckarklockan ringer är det ljus från sänglampan. Det gör absolut ingenting. För det är jul. Det är December, min absoluta favoritmånad (förutom juni, juli och augusti såklart). Och idag firas andra advent. Personligen har jag tänt fler ljus än ett av fyra, släkt alla lampor och just nu, njuter av min julgran, min glögg och min otroligt mysiga lägenhet.
Senare tittar förmodligen Mr Emil förbi och klockan tio ikväll ska jag prata med min älskade Char. För er andra, som varken har en Mr eller en BFF, går ikväll världens bästa film, eller en av dem iaf. The pursue of happiness (minns inte vad den heter på svenska?) går att se klockan 21.00 på tv3 och jag ska iaf ha den i bakgrunden. Fabulous söndag! Dessutom, är jag ledig imorgon och den tiden ska utnyttjas. Jag har två uppsatser att skriva varav en ska vara inlämnad om en vecka.
.
Läget är under kontroll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0