Bara för att Köpenhamn aldrig får glömmas att nämnas.

Jag har ju helt och hållet glömt att berätta om köpenhamnsbesöket i fredags! Trots frostskador på mina tår, var det en helt underbar dag i underbara köpenhamn. Jag ville seriöst inte åka hem igen. Jag vet fortfarande inte vad det är med den danska staden, men något är det iaf.... Köpenhamn - like my own personal brand of heroin.
Klockan 10.53 avgick tåget från svågertorp (efter en alldeles för lång väntan). Väl framme vid kastrup steg vi av för att ta metron (min favvis-transport) in till MAGASIN <3<3 Jag saknar mitt gamla jobb, så otroligt mycket så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det var super härligt att få träffa alla gamla kollegor och min gamla chef. Dessutom, köpte jag med mig (kunde inte låta bli) min favoritpralin. Lakris med vit choklad. Super gott! Efter besöket nere på chokladavdelningen gick vi vidare och hittade ett par vinterskor och en pälsjacka (äkta fejk). När väl magasin var avslutat, fortsatte jag och mamma vidare läng strøget och mamma hittade då också en ny jacka. Så jävla fin! Efter mycket shoppandes, var det dags att ragga resturanger. Jag och Ida hade nämligen fått den brilijanta ideen, att äta ute på fin resturang på nyårsafton för att sedan röjja sönder København!!! Yeah. Och självklart lyckades jag flörta till mig en plats på det eftertraktade Jensens klockan halv sju.
Mission impossible accomplished! Och det var dags för mig och mamma att strutta vidare tillbaka till stationen för att återvända hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0