En miljon hem, ett av dem är mitt, bara mitt.

Fram och tillbaka mellan malmö och kristianstad. Resorna tar aldrig slut och de äter upp mina pengar! Men det var trevligt att komma hem till föräldrarna och fira bror min idag. För när hans tårta tas ut från frysen, ja då vet man att julen äntligen är här - my favorite holiday.

Förutom malmö, har jag hunnit med en hel del under dagen. Jag träffade Marika, som äntligen kommit hem från malmö, joel och hans kompisar för att plugga. Kanske inte den mest effektiva pluggtiden, men det var skönt att få några saker ur vägen iaf - speciellt nu efter att jag varit sjuk ett bra tag, och missat en hel del av de viktiga ingridienserna inför tentan. Vid tre, bar det av mot malmö. Och gissa vem som står på tågstationen här i k-town, och som ska med samma tåg som jag... en kompis! Äntligen, börjar k-town så smått växa på mig. För när man inte längre är okänd bland stadens alla gator, ja då vet man att man är hemma. För när man känner så pass många så att man genom slumpen träffar på folk man känner vet man att det finns något att komma tillbaka till. Hm... ja, ni förstår säkert vad jag försöker säga.

Här i K-town väntar sannerligen många äventyr, framför allt, väntar ett nytt liv. För sakta men säkert, rinner giftet ut i vattnet och jag får återigen en chans att start over fresh.




Imorgon väntar en lång dag med många saker som ska göras. Upp klockan tidigt på morgonen, tvätta, städa, plugga, handla mat, kolla kokbäcker och plugga lite till. Men för en gångs skull känner jag mig redo att anta morgondagens bekymmer med ett leende på läpparna.
Ska bara sova lite först...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0