Julklappsleken?!

Kalla mig för en dålig förlorare om du vill det - jag står för att jag vill ha rättvisa! Julklappsleken körde vi i fredags under Heshos julmys (Jätte trevligt btw! :) och det blev riktigt hett där mot slutet. Faktiskt, en rätt rolig lek - men ingen lek som passar mig. Det är nog därför jag inte spelar något spel eller är med i någon sport. Jag tycker inte om att det ska finnas en vinnare och en förlorare. För jag tycker att vi alla, bör vara vinnare på något sätt oavsett resultat. Detta är svårt att uppnå, när det klart och tydligt blir en kamp mellan två individer eller fler - då man utan tvekan, medvetet eller omedvetet utser en vinnare och en förlorare. Psykiskt påfrestande!
I alla fall, julklappsleken går ut på att man har ett antal julklappar, slår en tärning och ska lyckas få en etta eller en sexa för att få lov att plocka ett paket. Får man inte en etta eller en sexa blir man paketlös. Som fattig student kan jag inte påstå annat än att det är förjävligt att spendera pengar på något som inte gör en annat än sur och arg. Visst, jätte kul för dem som fick fyra paket - absolut. Men för oss andra... Inte lika kul. Jag vill ha mina pengar god damn it. Därför tänker jag fundera ut ett nytt julklappsspel där alla får lika många klappar - som är precis lika intensivt och galet. För jag har precis slängt 50 kronor i soptunnan... 50 kronor som hade kunnat ge mig 10 nudelpaket eller möjligtvis, en julklapp till mig själv. Förstå min frustration! :)
För övrigt, har man pengar och klarar av lekar som denna, är julklappsleken en riktig partyhöjdare, faktiskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0