Vilken jävla väckarklocka...

En ledig dag som denna, borde ingen behöva väckas av det som jag väcktes av imorse, klockan 08.00. Min telefon ringde, självklart svarade jag inte. För vem gör det, sådär, mitt i natten? Efter en liten stund kom ett sms från telefonsvararen. Privat nummer, lämnat ett nytt meddelande.
Jag tänkte inte så mycet över det just då... Men av någon anledning så slog det mig, att UM har dolt nr. Och helt plötsligt började alla pusselbitarna falla på plats. Jag hann inte riktigt få panik, eftersom jag bett henne att ringa mig oavsett om svaren var positiva eller negativa. Men jag kunde inte sluta tänka på det, så jag var tvungen att avlyssna mitt telesvar.
Klumpen i halsen.
Hjärtat i taket.
Hon behövde prata med mig och det var väldigt viktigt att jag ringde tillbaka.
Hade provsvaren varit negativa, hade hon väl sagt det? Ja, klart hon hade. Alltså, måste minst ett av dem vara positiva. Ouch....
To be continued.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0