Också börjar vi om från början...

Saker och ting har väl inte gått sådär jätte bra, och jag är inte heller hel nöjd med mina insatser jag gjort. Varken i skolan eller på fritiden. Men som Sofia alltid säger, måndagar är perfekta för en ny start. Det håller jag helt och hållet med om!

Jag har funderat lite över det här med delmål och mål i livet. Kanske hade det hjälpt lite på traven att sätta upp några sådana?
Eftersom jag är helt otroligt dålig på att ha nog med tålamod med saker och ting, kanske det hade varit en bra ide med vecko-mål, som skrivs ner varje söndag, då även föregående söndags mål kan utvärderas?

Aboslut tänker jag prova, för fungerar det, är det guld värt.

Saker och ting som jag skulle vilja uppnå innan år 2009 är:


Nå min målvikt (framförallt tappa det där extra fettet som inte hör hemma på kroppen)
- detta kan utföras genom motion, hälsosam kost och mindre lathet i allmänhet.

- och jag gör det för att må bättre och trivas bättre med mig själv.

Bli minst godkänd på tentorna,
- detta uppnås genom att läsa det som skall läsas, anteckna mer och framförallt, att inte vara frånvarande.
- och det här gör jag för att kunna kämpa vidare i min utbildning till det yrke jag alltid drömt om att ha


Rensa ut garderoben och få in nya, snygga, ordentliga kläder
- jag måste spara pengar, så jag har råd att köpa kläderna, sen är det bara till att vara stenhård när jag ska rensa ut och slänga allt som slängas bör.
- vill jag göra för att känna att det är roligt att ta på sig på morgonen, och för att sedan kunna gå med rak rygg hela dagarna och bli tagen seriöst.


Glömma bort drömkillen och bli independent
- kan utföras genom att umgås med massor av vänner, vara egotrippad (och våga inse hur skönt det är!), undvika romantiska filmer och se komendier istället. Försöka älska och bli älskad utan kärlek involverad, typ, skämma bort bästisen istället för killen, eller ha myskvällar, osv.
- endast för att jag måste lära mig att hantera livet utan fucking asset i dk. Och ja, självklart för att jag ska kunna klara mig utan en kuk i mitt liv. För det kommer alltid komma tider, då man står där själv igen.


Sen tycker jag det kan räcka med mål. Jag har trots allt inte mer än drygt två månader på mig.

Och delmålen för denna veckan är att inte lägga mer än 60 kr per dag, ha minst en filmkväll med en kompis, skriva ner 2 nyttiga recept och laga dem, ta igen det jag missat i skolan och gå en lång promenad.


Känns rimligt. Och nu tänkte jag säga godnatt,
det är trots allt en ny dag imorgon.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du verkar vara en sån härlig tjej, så snälla sluta att ha någon som helt tanke att "gå ned i vikt" För det behöver du verkligen inte göra. Du ser redan perfekt ut, folk blir aldrig nöjda oavsett vad de väger.

2009-10-12 @ 18:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0