I have a dream...

Ännu en dag på lärarutbildningen i Kristianstad och jag känner mig lite klokare än vad jag gjorde imorse. Nästa vecka är det VFU som gället (verksamhets förlagd utbildning), med andra ord min praktik. Jag är jätte spänd och nyfiken på den här faktiskt. Jag ska nämligen ut till en nionde-klassare, då jag utbildar mig till grundskolans första år? Ja, lite knasigt kan man ju tycka men jag ser det som en utmaning och ett tillfälle att prova på något, som jag aldrig kommer få prova på senare. Kanske, blir jag förälskad i högstadiet, och bestämmer mig för att byta inriktning - det vet man aldrig.
Däremot, har jag gått runt och grubblat på vad det är jag vill göra med mitt liv (som alltid). Och än en gång har jag kommit fram till något galet, spontant och galet. Jag vill bli öresundslärare. Att utbilda barn och ungdomar till en öresundsbo hade nog varit det perfekta jobbet för mig. Min onda plan är nämligen att en dag föra samman Danmark och Sverige. Vi har ju så otroligt mycket vi hade kunnat lära oss av varandra. Vi har redan så smått börjat att föras samman, medvetet eller omedvetet. Och detta hade jag velat fortsätta jobba på. Är det då inte en fantastisk ide, att börja med att lära ut och ge kunskap om Sverige till danska barn och viseversa. Absolut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0