Home, sweet home.

Det är farligt att resa hem. Riktigt jävla farligt. För varenda gång jag är på hemmaplan, ifrågasätter jag mig själv. Vad fan håller jag på med? Varför lämnade jag mitt liv i Malmö och Köpenhamn för fucking Kristianstad? Och jag hittar ta mig fan aldrig något svar.

Torsdagen var kaos! På väg ner till tågstationen började det regna (karma is a bitch) och mitt hår blev total förstört. Jag som gjort mig så fin för bröllopsmiddagen vi skulle ha hemma... Sminken det rann och jag såg ut som ett monster när jag väl var hemma. Hopplöst! Men middagen gick jätte bra och det var otroligt skönt att träffa farmor och farfar igen. De är så underbara! Vet inte vad jag hade gjort utan dom... Helt ärligt. Direkt efter middagen åkte jag hem till kusinen och snackade skit. Är så glad för att vi har börjat umgås igen! Fuck våra konstiga familjer, så länge vi kan hålla ihop! Kvällen avslutades hemma hos Fia med bullshit och gossip. Alldeles för tajt schema för min smak, men jag lyckades få in alla som jag lovat bort mig till på torsdagen. Imponerande! Dagens schema har varit minst lika tajt. Och nu känner jag mig helt slut! En hel dag med shopping med mamma, leder till väldigt trötta ben och en gnällig kristin. Sen var det jag som stod för matlagningen här hemma idag och direkt efter middagen hade jag lovat att besöka Robin. Vi spelade Wii, shoppade batterier och lagade fattiga riddare. Sen bar det av till Videdal igen... jävlar vad jag hänger där nu förtiden?! Och precis när jag kände att jag kunde andas ut, ringde Gynta och berättade att han hamnat ensam på barca i staden, för att möghögarna hade lämnat honom i sticket. Stackare!!! Så jag fick hålla honom sällskap.

Men nu! Nu är jag äntligen hemma, i min säng, för att alldeles strax få min skönhetssömn. För imorgon väntar en minst lika händelserik dag. Vi snackar ny frisyr hos Malin klockan nio, power nap vid tio, farmor och farfar vid halv tolv, Ida + stan vid ett, gäster vid 4, middag vid 5, melodifestivalen klockan 7, Köpenhamn vid halv elva, IN vid elva och sen ska det festas in på den ljusa morgonen... Man kan ju lugnt säga att kalendern är fullbokad.

Nej, nu ska jag sova. Ville bara uppdatera alla mina underbara läsare och säga att jag lever. Hoppas ni har en sjukt fet Fredag och Lördag och Söndag!

P.S Glöm ej att söndagar är den officiella bakisdagen. Man kommer undan med att göra ingenting och jag längtar redan! D.S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0