Tänk att mina lata buddies som ligger hemma och "söker jobb" för en gångs skull INTE dragit nitlotten.

Som seriös högskolestudent som inte längre bor hemma, transporterar man sig själv fram och tillbaka från det ena till det andra viktiga vuxenstället. Vi pratar om 30 minuters promenad till skolan, 10 minuter in till stan, fem minuter till affären och två till biblioteket. Oavsett hur långt eller kort avståndet är så MÅSTE man befinna sig utomhus i ett antal minuter. Ett antal minuter ÄR tillräckligt för att jag ska bli nerkyld och totalt igenfrusen. Det är i dessa tider man önskar att man valt att chilla kvar hos föräldrarna i några år... Då man hade haft tillgång till gratis mat, tak och bil. Jag har dragit nitlotten.

För övrigt, så försöker jag nu efter hemkomsten från skolan, värma upp mig själv med te och ett dussintal strumpor, tröjor, byxor and god knows what. Det funkar rätt bra faktiskt... Och så fort jag släpper iväg min dator, tänkte jag börja planera middagen, sätta på en film, tända ljus och myyyyyysa.
Nu jävlar är det helg. Typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0