Vilken skit tråkig dag jag har framför mig då... GAH

För det första vill jag skryta med att sydsvenskan hade trillat in hos mig imorse, vilket innebär att jag nu är någorlunda uppdaterad på vad som har hänt runt om i världen det senaste dygnet. Och jag förstår inte att jag aldrig uppskattat det där innan, tidningsläsande med en kopp kaffe, knäckebrödsmacka och morgonrock. Fan vad mysigt det var! Kändes lite som att jag transporterades 20 år tillbaka i tiden, till då man brukade sova över hos farmor och farfar. Den där doften, smaken, känslan. OSLAGBAR.

Nog om predika för tidning och kaffe. Idag har jag en lång och kämpig dag framför mig. Jag ska gå igenom en hel del kapitel i min engelskbok, skriva klart ett grammatiktest och läsa en bok. Jag är så sugen på att bege mig till ett mysigt fik inne i stan, där jag kan plugga i en schyst miljö och samtidigt komma ut på stan och se folk.

Dock, är jag tacksam för att det inte är skola idag. Rätt chill faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0