Vad ska du bli när du blir stor? Jag ska bli lycklig.

Nu när jag äntligen funnit svaret på livets stora gåta, på vad jag ska bli när jag blir stor kommer självklart följdfrågor. Att bli lycklig, klart jag ska bli det, men hur fasen kommer man dit? Handlar lycka verkligen bara om kärlek och vänskap? Kan en människa verkligen överlva med endast det och ändå ha ett leende på läpparna? Eller handlar lycka även om pengar, makt och materiella ting? Kanske krävs det en kombination med det bästa från båda världar för att man ska nå toppen av berget eller kanske är det bara så enkelt att man ska göra precis som man själv vill oavsett vad det innebär för att vara så där riktigt, riktigt nöjd... och glad. Men hur sjutton ska man lyckas göra precis det man vill när inte alla resurserna finns där?

Tror nog att slutsatsen får bli att med vänskap och kärlek så kommer man långt, men med pengar, finns det inga gränser för att få sina drömmar förverkligade. Med andra ord, det är dags att börja spela på triss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0